صادرات واردات چیست ؟
نوشته شده توسط : علی

صادرات واردات چیست؟ بازرگانی بین الملل

 

صادرات واردات چیست؟ مشاوره صادرات واردات توسط افراد متخصص و کارشناسان این حوزه انجام می گیرد. صادرات و واردات جزء مهم ترین رکن های اقتصادی هر کشور هستند. با استفاده واردات کشورها می توانند کالاهای مورد نیاز خود را از طریق وارد کردن آنها تامین کرده و با استفاده از صادرات کالا می توانند به کسب درآمد ارزی بپردازند. در این بین شرکت ها و تولیدی های بسیار زیادی سعی دارند تا علاوه بر ایجاد یک محیط امن در امر واردات و یا صادرات کالا بهترین خدمات را نیز به این گونه فعالیت های اقتصادی ارائه دهد. اگر می خواهید در حوزه بازرگانی بین الملل فعالیت نمایید و به مشاوره صادرات واردات نیاز دارید باید به دنبال کارشناسان و متخصصین این حوزه باشید و از آنها کمک بخواهید.

صادرات واردات به چه معنا است؟

 

صادرات واردات نقش مهمی در اقتصاد یک کشور دارد. صادرات به معنی تهیه و تولید کالا و یا خدمات در یک کشور و فروش و خریداری آن تولیدات یا خدمات توسط افراد سایر کشورها است. مهم نیست که آن کالا و خدمات چه چیزی باشد و مهم نیست چطور ارسال می‌گردد. تولیدات می‌توانند توسط کشتی حمل شوند یا با ایمیل ارسال شوند یا حتی در یک چمدان شخصی با هواپیما جابجا بشوند. اگر این کالا ها و خدمات در داخل کشور تولید شوند و به افراد دیگری در سایر کشورها فروخته شوند معنی آن صادرات است. واردات به معنی خریداری کالا و خدماتی است که توسط یک کشور دیگر تولیدشده است.

 

واردات صادرات و میزان تجارت کشورها

ترکیب صادرات واردات میزان تجارت یک کشور را متعادل می‌سازد. هنگامی‌که صادرات یک کشور از واردات آن بیشتر باشد یعنی آن کشور مازاد تجارت دارد. و برعکس وقتی‌که میزان واردات یک کشور از صادرات آن بیشتر باشد یعنی کسری تجارت دارد.

 

کشورها چه چیزی صادر می‌نمایند

صادرات کالا و خدمات درجایی صورت می‌گیرد که آن کشور در آن مزیت رقابتی داشته باشد. مزیت رقابتی بدان معنا است که آن کشور در تولید آن محصول خاص بهتر از سایر کشورها باشد. کشورها چیزهایی را صادر می نمایند، که مزیت رقابتی به کشورشان برگرداند. کشورهایی که برتری طبیعی در تولید یک محصول دارند در آن کالا مزیت رقابتی دارند. برای مثال کنیا، جامائیکا و کلمبیا آب‌ وهوای مناسبی برای کشت قهوه دارند. آن‌ها صنعتشان را در کنار صادرات قهوه به دست آورده اند. جمعیت کشور هند مزیت رقابتی آن کشور محسوب می‌شود. کارگرهای هندی انگلیسی صحبت نموده و به قوانین زبان انگلیسی آشنا هستند. مهارت آن‌ها در کنار صحبت کارگرهایشان به دست می آید. چینی‌ها هم مزیت رقابتی مشابهی دارند. حقوق کارگرهای آن‌ها نسبت به استاندارهای زندگی پایین‌تر است. کارگرهای آن‌ها می‌توانند با دستمزدهای پایین‌تر از سایر افراد در کشورهای توسعه یافته زندگی کنند. مشاوره صادرات واردات کار متخصصین این حوزه می باشد.

تأثیر صادرات واردات بر اقتصاد

بیشتر کشورها می‌خواهند صادراتشان را افزایش دهند. شرکت‌هایشان می‌خواهند که بیشتر بفروشند. آن‌ها می‌خواهند هر آنچه می توانند به مردم کشورشان بفروشند، سپس آن را به بهترین نحو به افراد کشورهای دیگر هم بفروشند. صادرات بیشتر، بزرگ‌ترین مزیت رقابتی است و آنها صادراتشان را در تولید کالا و خدمات به دست می‌آوردند. همچنین دانش اینکه چطور به بازارهای کشورهای دیگر بفروشند را به دست می آورند. دولت‌ها مشوق صادرات هستند. صادرات باعث افزایش شغل، دستمزدها و استاندارهای زندگی افراد می گردد. همچنین سبب می شود مردم خوشحال تر باشند و رضایت بیشتری از دولت مردانشان داشته باشند. صادرات همچنین ذخیره مبادلات ارزی خارجی که در بانک مرکزی ملی نگهداری می شود، افزایش می دهد. در صادرات افراد یا واحد پول خودشان یا دلار آمریکا و یا یورو اروپا را پرداخت می نمایند. کشور با ذخیره زیاد می تواند ارزش واحد پولش را مدیریت کند. آن‌ها به اندازه کافی ارز خارجی برای سرازیر کردن به بازار با واحد پولی خودشان را دارند که هزینه صادرات آن‌ها را در کشورهای دیگر پایین می آورد.

 

صادرات واردات و نقش آن در کنترل تورم

کشورها با ذخیره زیاد می تواند ارزش واحد پولش را مدیریت کند. آن‌ها به اندازه کافی ارز خارجی برای سرازیر کردن به بازار با واحد پولی خودشان را دارند که هزینه صادرات را در کشورهای دیگر پایین می آورد. کشورها ذخیره پولی را برای مدیریت پول خودشان به کار می گیرند. این بدین معنی است که آن‌ها می توانند تورم را بهتر کنترل کنند، تورم یعنی پول زیادی را برای مقدار کمتری کالا پرداخت کنید. آن‌ها برای کنترل تورم ارز خارجی به کار می گیرند تا واحد پولشان را خریداری کنند. آن‌ها عرضه پول را کاهش می دهند تا واحد پول خودشان را با ارزش نمایند.

 

در پایان ما به شما دوره آموزش صادرات و واردات را پیشنهاد میکنیم.







:: بازدید از این مطلب : 266
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 14 / 8 / 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: