فضای کار استارتاپی
نوشته شده توسط : علی

فضای کار اشتراکی محیطی است که چند فرد یا تیم با ایده‌های مختلف روی کسب‌وکار خود تمرکز می‌کنند و قوانین عمومی این محیط باید توسط همه رعایت شود. در واقع فضای کار استارتاپی یا فضای کار اشتراکی یا کوورکینگ که معادل عبارت coworking در زبان انگلیسی است، روشی برای کار کردن است که شامل یک فضای کار به اشتراک گذاشته شده، یک دفتر کار و فعالیت‌های مستقل است.  برخلاف محیط‌های اداری معمولی، محیط کوورکینگ معمولاً توسط یک سازمان (ارگان) مشترک به کار برده نمی‌شود و همانطور که از نام آن پیداست، شامل شرکت های مختلف در یک مکان مشخص است.
این محیط‌ها برای فریلنسرهای حرفه‌ای، پیمانکاران مستقل یا افرادی که اغلب در سفر هستند و فعالیت‌های مستقل انجام می‌دهند جذاب می‌باشد. کوورکینگ اجتماعی از افرادیست که در عین انجام فعالیت‌های مستقل، ارزش‌هایی را به اشتراک می‌گذارند و البته افرادی که مشتاق به کار گروهی هستند که می‌تواند با کار کردن در کنار افرادی که برای فعالیت در یک محیط مشترک در کنار یکدیگر، ارزش قائل هستند، اتفاق بیفتد. فضای کار گروهی راه حلی مناسب برای مشکل انزوای بسیاری از افراد که کار کردن در منزل را تجربه کرده‌اند، می‌باشد، همین‌طور به آن‌ها اجازه می‌دهد که از عوامل حواس پرتی در حین کار کردن در منزل نجات یابند.
فضاهای کار اشتراکی الزاماً برای استارتاپ‌ها ساخته نمی‌شوند. ولی معمولاً توسط آن‌ها استفاده می‌شوند. با توجه به اینکه الزامات فیزیکی اساسی کار کردن در این فضاها فراهم می‌شود در برخی موارد شتاب دهنده‌های کسب و کار یا مراکز تحقیق و توسعهٔ شرکت‌های بزرگ نیز ممکن است در این فضاها مستقر شوند. استفاده از فضای کار اشتراکی علاوه بر اینکه مزایایی مانند تعامل با افراد مختلف و استفاده از امکانات مشترک را دارد، می تواند صرفه جویی بسیار زیادی در هزینه های یک استارتاپ یا شرکت نوپا داشته باشد.
فضاهای کاری مشترک بیشتر بری افرادی مانند گیگ ها و استارت آپ ها مناسب است، همچنین برنامه نویسان، افراد اهل موسیقی و فعالین بورس و بازار های مالی می توانند از این امکانات استفاده کنند. شما می توانید بر اساس علایق و نوع فعالیتتان فضای کاری را که مناسب شماست و افراد هم فکر و نظر شما در آنجا هستند، انتخاب کنید.





:: بازدید از این مطلب : 318
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 12 / 3 / 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: