تحصیل در ایتالیا
نوشته شده توسط : علی

تحصیل در ایتالیا

ایتالیا به دلیل برخورداری از کیفیت آموزشی بالا موجب شده تا علاقه مندان و متقاضیان بسیار زیادی برای تحصیل داشته باشد. رشته های مهندسی، مد و فشن و طراحی بیشترین متقاضیان بین المللی را جهت تحصیل در ایتالیا دارد و هرساله علاقه مندان بسیاری را به سمت این کشور می کشاند. دانشجویان متقاضی مهاجرت تحصیلی قادر خواهند بود وارد برترین دانشگاه های ایتالیایی شده و از امکانات تحصیلی ارائه شده نهایت استفاده را ببرند.

تحصیلات پیش از دانشگاه در ایتالیا

افرادی که متقاضی تحصیل در ایتالیا هستند پیش از هرچیزی باید به شرایط پذیرش تحصیلی در این کشور توجه کرده و متناسب با موقعیت خود اقدامات لازم را انجام دهند. تحصیلات پیش از دانشگاه در ایتالیا از سن سه سالگی آغاز شده و کودکان در این سن وارد کودکستان می شوند. البته تحصیل در این سن اجباری نبوده و خانواده ها درصورت تمایل می توانند کودکان خود را در کودکستان ها ثبت نام کنند.

تحصیلات ابتدایی یا شروع تحصیل در ایتالیا از سن شش سالگی آغاز شده و کلیه کودکانی که در این کشور زندگی می کنند الزاما باید وارد دوره ابتدایی شده و پنج سال به تحصیل در این مقطع بپردازند. خانواده ها می توانند از بین مدارس خصوصی و دولتی بهترین گزینه را برای تحصیل فرزندان خود در دوره ابتدایی انتخاب کنند. دانش آموزان ایتالیایی و فرزندان افرادی که از طریق کار و یا سرمایه گذاری و تحصیل وارد ایتالیا شده اند برای تحصیل در مدراس دولتی این کشور هیچ هزینه ای نباید پرداخت کنند. باید به این مساله نیز توجه داشت که دروس دوران ابتدایی به زبان ایتالیایی تدریس می شود و دانش آموزان باید ابتدا این زبان را به خوبی بیاموزند.

دوران ابتدایی در مدارس خصوصی ایتالیا برای افرادی که تمایل دارند فرزندان آن ها به زبان انگلیسی آموزش ببینند ایده آل خواهد بود. هزینه ای که در مدارس خصوصی ایتالیا باید پرداخت شود باتوجه به شهری که انتخاب شده متفاوت است و متقاضیان باید این نکته را نیز مد نظر قرار دهند. دانش آموزان از سن ۱۱ سالگی باید تحصیلات خود را در دوران راهنمایی آغاز کرده و تا سن ۱۴ سالگی این دوره را به اتمام برسانند. پس از اتمام دوره راهنمایی دانش آموزان وارد مقطع دبیرستان شده و باید در مدت ۳ تا ۵ سال این دوران را نیز پشت سر بگذارند.

تحصیل در مقطع کارشناسی ایتالیا

متقاضیان مقطع کارشناسی باید بدانند که این دوره حدود ۴ سال به طول انجامیده و متقاضیان تنها از سن ۱۸ تا ۳۰ سالگی قادر خواهند بود پذیرش دانشگاه های این کشور را برای تحصیل در مقطع کارشناسی ایتالیا دریافت کنند. رشته های متنوعی بمقطع کارشناسی ایتالیا ارائه می شود که برای برخی از آن ها متقاضیان ابتدا باید در آزمون ورودی شرکت کنند.

برای تحصیل در مقطع کارشناسی ایتالیا دانشجویان باید نسبت به زبان ایتالیایی تسلط کافی داشته باشند چراکه اغلب دروس در این دوره به زبان ایتالیایی آموزش داده می شود. سفارت ایتالیا هرسال کلاس های آموزش زبان ایتالیایی را برگزار کرده و متقاضیان می توانند در مدت ۳ ترم این زبان را آموخته و مدرک موردنیاز را دریافت کنند. البته باید گفت کلاس های آموزش زبان ایتالیایی در داخل این کشور نیز برگزار شده و دانشجویان پیش از ورود به دانشگاه و اخذ پذیرش می توانند در دوره های آموزش زبان ایتالیایی ثبت نام کرده و پس از دریافت مدرک موردنظر وارد یکی از دانشگاه های معتبر ایتالیایی شوند.

تحصیل در مقطع کارشناسی ایتالیا

 




:: بازدید از این مطلب : 459
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 7 / 5 / 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: