تاریخچه طرح لایه باز
نوشته شده توسط : علی

ابتدا به این سوال پاسخ دهیم که طرح لایه باز چیست؟ به زبان ساده فایل های گرافیکی هستند که شما قادر به ویرایش و تغییر تمامی المان های موجود در آن هستید. یعنی اگر یک طرح لایه باز داشته باشید، می توانید متن، تصاویر، افکت ها و هر چیز دیگری که در فایل وجود دارد را به راحتی تغییر داده و سفارشی سازی کنید. همچنین می توانید قسمت هایی از فایل را حذف کرده و یا بخش های جدیدی به آن اضافه کنید.

 

10131 - طرح لایه باز چیست؟ هر آنچه باید از لایه باز ها بدانید

 

فایل PSD چیست؟

در مورد فایل های لایه باز، فرمتی که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد، فرمت PSD است که مربوط به نرم افزار گرافیکی فتوشاپ است. هنگامی که شما با نرم افزار فتوشاپ طرحی را ایجاد می کنید، در هنگام ذخیره فایل می توانید فرمت ذخیره شدن را PSD انتخاب کنید و سپس فایل را ذخیره کنید. حالا هر بار که این فایل را باز کنید می توانید به صورت کامل آن را ویرایش کنید. همچنین این امکان برای شما فراهم است تا فایل را به دوستان خود بدهید و آن ها نیز قابلیت ویرایش تمامی المان های موجود در طرح شما را خواهند داشت. در مورد فایل های لایه باز PSD جالب است بدانید حداکثر حجم آن ۲ گیگابایت خواهد بود و بیشتر از آن امکان ذخیره فایل وجود ندارد. البته ۲ گیگابایت حجم بسیار زیادی است و تقریبا تمامی پروژه های مبتدی و حرفه ای حجم بسیار کمتری دارند.

 

تاریخچه طرح لایه باز از ابتدا تا اکنون

در مورد تاریخچه طرح لایه باز اطلاعات دقیقی در دسترس نیست. اما فایل های لایه باز PSD دقیقا از نسخه اول فتوشاپ که در سال ۱۹۹۰ میلادی معرفی شد، به وجود آمدند. البته در نسخه های ابتدایی فتوشاپ، قابلیت های پیچیده مانند آن چه که الان در دسترس است وجود نداشت، اما در زمان خود یک نرم افزار فوق العاده و یک پیشرفت بزرگ در نرم افزارهای گرافیکی محسوب میشد.

 

کاربردهای طرح لایه باز

بدون شک طرح های لایه باز کمک بسیاری به طراحان می کنند. به طور مثال فرض کنید شما در یک کانون تبلیغات مشغول به کار طراحی هستید و روزانه چندین سفارش طراحی و چاپ کارت ویزیت دریافت می کنید. قطعا اگر سعی کنید تمامی کارت ویزیت و دیگر سفارشات را از پایه طراحی کنید وقت بسیار زیادی از شما گرفته می شود. حال شما می توانید به سایت ایزی دیزاین مراجعه کنید و از بین صدها فایل لایه باز کارت ویزیت، طرح نزدیک به سفارش خود را دانلود کرده و با کمی تغییر آن را تحویل مشتری دهید. با این کار هم وقت بسیار کمتری از شما گرفته می شود و همچنین یک کار حرفه ای و با گرافیک خوب تحویل مشتری می دهید. این فقط یک کاربرد طرح لایه باز بود و موارد بسیار بیشتری وجود دارد که طرح های لایه باز شما را از پیچیدگی های طراحی راحت می کند.

منبع : https://ezdesign.ir/cat/psd/





:: بازدید از این مطلب : 248
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 6 / 6 / 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: