نکات مهم در انتخاب فرش سجاده ای
نوشته شده توسط : علی

نکات مهم در انتخاب و خرید فرش سجاده ای مخصوص نمازخانه و مساجد

برای انتخاب جنس و مدل فرش سجاده ای برای مساجد و نمازخانه ها مشکلات و گزینه های فراوانی وجود دارد. بنابراین قبل از انتخاب و خرید فرش باید بتوان تمام اطلاعات مورد نیاز خود را به درستی به دست آورد.

از مهمترین هدف هایی که افراد، فرش سجاده ای را به فرش ها و کف پوش های دیگر ترجیح می دهند مدل مناسب این فرش ها متناسب با کاربردشان است. در طراحی این فرش ها سعی شده است علاوه بر ثابت ماندن و استفاده از اصول طراحی فرش اصیل ایرانی ، از نمادها و سمبل های هنر اسلامی نیز بهره ببرند. بنابراین استفاده از فرش سجاده ای از لحاظ بصری جلوه و نمای بسیار زیبا و روحانی برای نمازخانه و مساجد به وجود می آورد .

در هنگام انتخاب فرش سجاده ای به چه نکاتی باید توجه کرد ؟

مهمترین نکات در انتخاب فرش برای مساجد و نمازخانه ها رنگ ، نوع طرح بافته شده ، جنس نخ ، تراکم و شانه فرش بافته شده است .

رنگ

برای انتخاب رنگ فرش در ابتدا باید به معماری فضایی که نیاز به فرش سجاده ای است ، توجه کرد. باید به این نکته توجه کرد که رنگ غالب فضای مورد نظر چیست و با کدام رنگ های موجود در فرش ها همخوانی دارد. رنگ های قرمز ، سبز و آبی از جمله رنگهای اصلی ای است  که در طراحی این فرش ها استفاده می شود.

رنگ قرمز نشان گر فرش های اصیل ایرانی است. اغلب فرش های اصیل و قدیمی ایرانی را با رنگ قرمز و یا لاکی می شناسند. از مزایای دیگر فرش قرمز رنگ به چرک تاب بودن این رنگ باید اشاره کرد . یعنی اینکه در فضاهایی همچون مسجدها که میزان رفت و آمد افراد زیاد است نسبتا دیرتر نسبت به رنگ های دیگر رنگ چرک و کثیفی را نشان خواهد داد.

رنگ سبز یکی از رنگ های پر طرفدار و پر مصرف در این زمینه است. از مهمترین ویژگی های رنگ سبز باید به این نکته اشاره کنیم که رنگ سبز بیشتر حالت و جلوه روحانی ای به فضاهای مقدس همچون نمازخانه ها خواهد داد. همچنین باید به این نکته اشاره کرد که رنگ سبز در فرهنگ ایرانی اسلامی رنگ مقدسی است و جایگاه ویژه ای در این فرهنگ و باورها دارد. از لحاظ روانشناسی نیز رنگ سبز موجب آرامش و سرزندگی است.

رنگ آبی نیز از پرفروش ترین رنگ های استفاده در زمینه فرش سجاده ای است. رنگ آبی نمایان گر آسمان است. آسمان نیز در فرهنگ و متون عرفانی اسلامی به وفور اشاره شده است و همین موضوع باعث می شود این رنگ کاملا با روح معنوی مسجد همخوانی داشته باشد. رنگ آبی همچنین از لحاظ معماری فضا را بازتر و روشن تر جلوه خواهد داد.

رنگ های دیگری نیز در طراحی فرش نمازخانه   وجود دارد همچون سرمه ای و گردویی . اما بیشترین سفارش ها در این مدل فرشها ، رنگ های ذکر شده در بالا هستند .

کارخانه فرش سجاده ای کاشان با تنوع گسترده در طرح و مدل و رنگ در زمینه تولید فرش کاشان آمادگی خود را جهت همکاری با تمامی ارگان های رسمی و دولتی و تمامی مساجد سراسر کشور اعلام می نماید. برای مشاوره و راهنمایی بیشتر لطفا با مشاوران کارخانه تماس بگیرید .

منبع : قیمت فرش سجاده ای bfarsh





:: بازدید از این مطلب : 306
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 5 / 2 / 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: